3 Nisan 2015 Cuma

"Paraya sevdiğiniz biri gibi davranın"..

"Paraya sevdiğiniz biri gibi davranın"

Meleklerle Yaşamak kitabının yazarı Beki İkala Erikli parayla ilgili yaptığımız ciddi yanlışlar olduğunu söyleyerek şöyle konuştu: Sevdiğinize nasıl davranıyorsunuz paraya da öyle davranın. 'Paramın bereketi yok' yerine 'Nereye dokunsam altın olur' diyeceğiz
NİHAN YARKENT

İsteyin olsun, tüm mesele bu iki kelimede saklı. Bu sözlerin sahibi Beki İkala Erikli, Robert Koleji'nin ardından Boğaziçi Üniversitesi'nde işletme okudu. Okulu dereceyle bitirdi. Dünya devi Procter&Gamble'da Avrupa Direktörü oldu. 13 yılda kolay kolay erişilmeyecek bir kariyere imza attı. Ama hayatında hep bir şeyi eksik hissetti. Arkadaşının hediye ettiği melekleri anlatan kitap yaşamını değiştirdi. Tüm kariyerini geride bıraktı ve bu kez kendisi "Meleklerle Yaşamak" adıyla bir kitap kaleme aldı. Okur da onu çok sevdi. Hiç reklam yapmadı, tanıtım gerçekleştirmedi ama yazdığı kitap 5 yıldır en çok satanlar listesinden inmedi, 200. baskıya ulaştı. Düzenlenen etkinliklere konuk olduğunda dinleyicileri arasında CEO'lar da şirket sahipleri de banka müdürleri de yer alan Beki İkala Erikli, meleklerle iletişimin mümkün olup olmadığını Nihan Yarkent'e anlattı.

HAYATIMDA BİR ŞEY EKSİKTİ
- Kariyerin zirvesindeyken iş bırakmak da neyin nesi?
P&G'de Avrupa Pazarlama Direktörü olarak çalışıyordum. Milyon dolarlarla uğraşıyorum, 13 yıllık çok sıkı bir kariyerim vardı. Çok yoğun iş hayatıma karşın hep bir şeylerin eksikliğini hissediyordum. İş hayatıma, kariyerime ara verdim. Bir arkadaşım o dönemde elime melek kitabı tutuşturdu. "Bir de melekleri çıkardılar başıma, başka neler var" dedim. İnanmıyordum, çok dalga geçtim.
- Her şey o kitapla mı başladı
Kitap tetikledi, sayfaların birinde "Meleklerden istiyorsunuz ve oluyor" diye yazıyordu. Gülmüştüm, "Bari istiyeyim de olsun" dedim. Dalga geçerek istedim. Bir süre sonra işlerim çok rahat hallolmaya başlayınca, "ne oluyor" dedim.
- Ne yaptınız?
Olaya bilimsel bakmak istedim. Meleklerle ilgili yabancı yazılar okudum, bu konuda eğitim aldım. Böyle durumlarda bilim adamları ne yapar; dener, teste tabi tutarlar. Ben de öyle yaptım. Denedim ve teste tabi tuttum.

DENEYİN VE BAKIN!
- Sonuç?
Sonuçu şöyle anlatayım. Artık çevremdeki insanlara "deneyin ve bakın" diyorum. Bunun tek şartı ise istedikten sonra "olmaz" ya da "nasıl olacak" demeyin. Kendinize duvar örmeyin. Sadece deneyin ve işe yarıyor mu yaramıyor mu bir bakın. Eğer işe yaramazsa çöpe atın. Ama bilin ki, işe yarayınca hayatınız değişecek.
- Meleklerle Yaşamak kitabı nasıl ortaya çıktı?
Yurt dışındaydık ve 2009'da kriz vardı. Ben melek eğitimlerindeyim, eşim "sen kendini bu konulara fazla kaptırdın, artık çalışman lazım" demeye başladı. Türkiye'den iş teklifi geldi. Türkiye'ye döndük. Yeniden kariyerime geri döneceğim diye geldik. Ama oğlum adapte olamadı ve ben onunla ilgilenmeye başlayınca doğal olarak işi bıraktım. İşte o dönemde "Meleklerle Yaşamak" kitabını yazdım.
- Neyi hedefliyordunuz?
Ben "yazar" olayım, kitaplarım satsın diye yazmadım. İnsanlara mesaj vermek için yazdım, yaşadıklarımı yazdım. Kitabım elden ele dolaşsın diye niyet ettim. Yok saydığımız bir yarımız var! Sol beynimiz analitik, sağ beynimiz ise yaratıcı tarafımız. Sadece sol beynimiz yok, bir de sağ beynimiz var. Bazen veriler ne derse desin içimizdeki ses başka bir şey der. İşte O sese kulak vermeli, sezgilerimizi de kullanmalıyız. Ben bunları yazdım.
- Okuyucu tepkisi nasıl oldu?
Reklam ve tanıtım yok. 5 yıldır en çok satanlar listesinden inmedik ve 200. baskıya ulaştık. Okuyucu melekleri seviyor.
- Siz bunları yaparken aileniz ne diyordu?
Annem, ağabeyim tıp doktoru. Kararımı duyunca şoke oldular. Sağlığımdan şüphe ettiler. Eşim de şaşkın ama bir yandan da bana destek veriyordu. Sonraları ağabeyim seminerlerime katıldı. Kariyerimden sonraki hayatımdaki değişiklikleri görünce, insanların hayatlarındaki değişiklikleri duydukça, hem benim hem başka insanların mutlu olduğunu görünce onlar da alıştı, destek oldular.

İSTEMEK VE BIRAKMAK
- Meleklerden nasıl yardım istemeliyiz?
En önemlisi istemek ve bırakmak. Olur mu-olmaz mı diye engel koymamak lazım. Eğer bu zorsa, size göre kolay olabilecek bir şey isteyin. Örneğin otomobilinizi evinize yakın yere park etmekte, işinize yakın yere park etmekte sıkıntı yaşıyorsanız, işe park yeri ile başlayın. Sonrasında hayatınızın işi, hayatınızın aşkı gelir. Engel koymayacaksanız kocaman bir şey isteyin.
- En son ne dilediniz?
İkinci çocuğum olsun dileğinde bulundum. Ama bir yandan da bu yoğunlukla nasıl hallederim diye düşünüyorum. Bereketiyle ve destek kaynağıyla gelsin diyorum.
- Genel yanlışlar?
Parayla ilgili yaptığımız ciddi yanlışlar var. Paraya herkesin eli değiyor, hijyen açısından sakıncalı, pis bulunuyor. Paraya değince eller yıkanır çoğu ailede. Aslında bu parayı kendinizden uzaklaştırma yollarından biri. Hijyene dikkat edin ama sevdiğiniz birine nasıl davranıyorsunuz paraya da öyle davranın.
- Biraz daha açarsak bunu? Parayı öpüp koklayalım mı?
"Benim paramın bereketi yok" ya da "Geldiği gibi gidiyor" diyoruz ya, bu sözler yanlış. Aslında söyledikçe söyledikçe bunları gerçek yapıyoruz, parayı kendimizden uzaklaştırmaya başlıyoruz. Yapmayın bunu, ağzınızdan çıkanı duymanız lazım. Kendi kısmetimizi kendimiz yaratırız. "Nereye dokunsam altın olur" diyeceğiz. Söz büyüdür derler.

Melekler iş başındalar!
- Melekleri görmek için ne yapmalıyız?
Görmek için uğraşmayın. Onları görmektense onların mucizelerini yaşamak lazım.
- Ya işaret?
İşaretler veriyorlar. Tüyler, melek şeklinde bulutlar, gökkuşakları, yoldaki metal paralar, 444 gibi arka arkaya gelen sayılar. Melekler iş başında demek.
- Melekler yakınımızda mı?
Şah damarından daha yakın. Onlar Allah'ın bize uzanan sevgi dolu elleri. Meleklerden bir şey isterken iç sesinize dikkat edin. Melek dediğimiz şeye içimizdeki ses de diyebiliriz. Bu sese kendini tamamen kapatarak yaşamak delilik.

"Asistan sorunumu melekler çözdü"
- Meleklere somut bir örnek?
Ben iki örnek vereyim. Birincisi yazdığım kitap. Dediğim gibi, reklam yok tanıtım yok, 5 yıldır en çok satanlar listesinde ve 200. baskı. Bu güzel bir örnek. İkincisi pzarlama direktörü olduğumda da kendi işimde de hep asistan sorunu yaşardım. Anladım ki bu konuda bir tıkanıklığım var. Normalde ne yapılır, ilan verirsiniz. Ben, bir yeni ay günü oturdum niyet ettim. Yeni ay dileklerinizin gerçekleşmesi için en güzel dönemlerden biri. Muhteşem organizasyon yeteneği olsun, benimle seyahat etsin dedim; sayfa sayfa isteklerimi sıraladım, "çok acil" diye de ekledim. Pazar günü yazdım. Pazartesi telefon çaldı. "Elemana ihtiyacınız var mı, sizinle çalışmak istiyorum" diye sevgili asistanım beni aradı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder