7 Temmuz 2013 Pazar

Kaç kişi genç adam bir bakalım; sağdan say!...(1)

“Genç adam derken ne anlıyorsunuz; onu sadece senelerle değerlendireceğimiz yaşlarla yorumlayacağımız genç adam şeklinde anlamak yanlıştır.
Ruhen ihtiyarlamamak manasın da genç adam diyoruz; bazen 50 der 60 der 70 der içimiz de bulunan bazı arkadaşlar gibi İstanbul önlerin de atın üzerine ancak bağlanarak yürüyen Ebu Eyyubil Ensarı gibi, Kıbrıs adasına çıkacağım diye 80 yaşın da atın üzerine bağlanarak ordusuyla beraber yürüyen Ebu Talha gibi, yaşını aşmış yaşına rağmen nice genç adamlar vardır, Fatih geç adamdı, Ulu batlı Hasan geç adamdı; fakat bir döneme gençlik düşüncesi eken aşılayan 70 80 yaşındaki Ak Şemsentin’de genç adamdı.

Gençlik; ruhen ihtiyarlamamak demektir, gençlik Allah’ın verdiği bütün dinamikleri Allah’ın yüce dinini ila istikametinde kullanmak demektir; ben bu bezme evet diyen her arkadaşı hangi yaşta hangi başta olursa olsun o genç adam kategorisi için de mütalaa ediyorum, bununla kendi hesabıma da bir kısım beklentilerim olabilir, bana sorarlarsa nesin, necisin, ben dünya insanı olan şu cemaatin bir ferdiyim diyecek, onunla teselli olacağım ; ama bu arada o Rabbim lütfeder beni de o genç adamlar arasın da kabul buyrursa diyeceğim ki: “ Bu urba bana yakışmıyor; ama sen giydirdin diye bu atlas kürkü atmayacağım “diyeceğim.. ”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder